24 februari 2007

Tekening

Als ik jou kon tekenen
En je in mocht kleuren
Zou je blauw zijn als de lucht
En als een frisse wind
Mijn witte muur opfleuren

Ik zou soms naar je kijken
Je wat verhangen bovendien
Om je altijd
Van de beste kant te kunnen zien

Maar vandaag wil ik je gummen
Alle lijnen van je hoofd vervagen
En de tijd die ik niet aan je dacht
Met factor tien vertragen

Of zou ik je vertekenen
Misschien
En liever in een grafiek
Je ware gezicht berekenen
Om het verloop te kunnen zien

Als ik jou kon tekenen
En je in mocht kleuren
Zou je groen zijn als het gras
En de zon zou
Mooie dingen met je doen gebeuren

Ik zou je water geven
Met mijn blote voeten in je lopen
De mooiste zomeravond
Met jou alleen beleven

Maar vandaag wil ik je krassen
Strepen zetten waar je ogen zitten
Om niet te hoeven zien
Dat die open blik me weer bedriegt
Misschien

Of zou ik je laten als je was
En je opbergen in een doos
Om je morgen nog eens terug te vinden

En bedenken dat het goed is zo