20 september 2006

Prinsjesdag

Dit jaar aan mij de eer om voor mijn werk berichten te schrijven over de miljoenennota. Over hoeveel geld het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in 2007 heeft begroot voor informatie- en communicatietechnologie. Sinds gistermiddag 15.15 ben ik me aan het verdiepen in de miljoenennota. Vanochtend dansten de bedragen van het papier, dus belde ik het ministerie van OCW voor toelichting. Na vier keer doorverbinden kreeg ik Marijke aan de lijn.

Op mijn vraag waarom de bedragen in de tabellen op pagina 113 en pagina 210 niet overeenkomen, maar ruwweg 16 miljoen euro van elkaar verschillen, terwijl beide gaan over de begroting van ict, antwoorde Marijke vrolijk:

"Meid, ik heb geen flauw idee en tenzij ze die miljoenen op mijn rekening storten interesseert het me ook niet."

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is juist goed. Want daarom kon OCW wel 2 ton aan euries overmaken om onze redactieruimte mee in te richten en apparatuur te kopen. Dat heet dan 'we vinden nog wel iets in de plooien van de begroting'.
Dus Nanda, houd op met dit soort vragen stellen!

Anoniem zei

Ja Sanna.